Om tagfat

Tag Fat på innovation – fordi det betaler sig:
Tag Fat er en regional innovationskonkurrence, hvor virksomheder fra hele Nordjylland dyster på gode forretningsidéer, avancerede produktionsmetoder og smarte serviceydelser.

Bag innovationskonkurrencen står Vækstforum Nordjylland, Region Nordjylland og de nordjyske erhvervskontorer som alle ønsker at sætte ekstra skub i innovationen i det nordjyske erhvervsliv. Det skal løfte konkurrenceevnen og væksten til glæde for både virksomhederne selv og til gavn for den nordjyske beskæftigelse og de mange borgere, som arbejder i Nordjylland.

Det er fjerde gang, at den nordjyske innovationskonkurrence Tag Fat finder sted. Første gang var i 2012, hvor virksomheden Vestergaard Marine Service fra Frederikshavn vandt, i 2014 vandt NBE Production ligeledes fra Frederikshavn og i 2016 vandt virksomheden BILA fra Nykøbing Mors.

I dette års udgave af Tag Fat stilles der skarpt på de nordjyske virksomheders arbejde med såkaldt smart produktion og service, som handler om, hvordan virksomhederne formår at kombinere produkter eller serviceydelser med smart data. Automatisering og brug af robot teknologi og sensorstyring er et andet eksempel på innovative virksomheder, som er med til at gøre en forskel.

“Samtidig er kampagnen en mulighed for at arbejde i dybden med innovation i din egen virksomhed. Uanset om det gælder nye produkter eller serviceydelser. Der er plads til og brug for innovative løsninger og nytænkning overalt i samfundet. Og det behøver ikke være svært.
I Tag Fat-kampagnen får du de rette værktøjer til at arbejde strategisk med innovation. Gennem konkurrencens spørgeskemaundersøgelse får du testet din virksomheds innovationskapacitet og i en rapport får du kortlagt styrker og svagheder – så er der også noget at arbejde videre med.
Tag Fat-kampagnen er til for Nordjyllands virksomheder. Og den tilbyder gode muligheder for at danne netværk og nye samarbejder.”

 

”At modtage TagFat-prisen for at være Nordjyllands mest innovative virksomhed i 2016 var ikke alene et stort skulderklap til vores virksomhed, det var også med til at åbne offentlighedens øjne for, hvad det er, vi går og arbejder med heroppe på Mors. Det kunne vi blandt andet mærke gennem en øget interesse for BILA som arbejdsplads. Og så gav det jo et stort energi-boost til vores dygtige medarbejdere at blive anerkendt for det kæmpe stykke arbejde, de hver dag leverer.” – Jan Bisgaard Sørensen, CEO, BILA